Panaszkezelési szabályzat és módosításának a jóváhagyása

ÜGYINTÉZÉS LEÍRÁSA

AZ ÜGYTÍPUS MEGNEVEZÉSE:

Panaszkezelési szabályzat és módosításának a jóváhagyása

AZ ÜGY RÖVID LEÍRÁSA:

A különjárati és szerződéses személyszállításra vonatkozóan a szolgáltató – ha az üzletszabályzata ezekre a szolgáltatásokra nem terjed ki – panaszkezelési szabályzatot készít, amely tartalmazza az utasok által tett panaszok bejelentésének és kezelésének részletes szabályait. A panaszkezelési szabályzatot az autóbuszos hatóság hagyja jóvá.

AZ ELJÁRÁS MEGINDÍTÁSÁHOZ JOGOSULTAK KÖRE:

A különjárati és/vagy szerződéses személyszállítási szolgáltatást végző autóbuszos szolgáltató

A KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK CÍME:

Építési és Közlekedési Minisztérium Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály (1066 Budapest, Teréz krt. 38, Postacím: 1442 Budapest Pf.: 89. Telefon: +36 (1) 477-1573, Email: kkef@ekm.gov.hu).;Hivatali kapu: EKMKKEF, KRID: 569727330)

MILYEN DOKUMENTUMOKAT KELL BENYÚJTANI?

A panaszkezelési szabályzatot – annak módosítása esetén a módosításokat és a módosításokkal egységes szerkezetet is – annak készítőjének az autóbuszos hatóságnak elektronikus úton jóváhagyásra kell benyújtania.

AZ ELJÁRÁS KÖLTSÉGE:

Jelenleg illeték és díjmentes

ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ:

60 nap

JOGORVOSLAT:

Fővárosi Törvényszék – közigazgatási per

AZ ÜGYRE VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:

  • a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény
  • az autóbuszos személyszállítási szolgáltatásnak a 181/2011/EU rendeletben nem szabályozott részletes feltételeire, az abban foglaltak alóli mentességekre, az autóbuszos személyszállítási szolgáltatási feltételekre, valamint a közúti személyszállítási üzletszabályzatra vonatkozó szabályokról szóló 213/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet