Autóbuszos személyszállítást érintő panasz elbírálása - Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály
Autóbuszos személyszállítást érintő panasz elbírálása
ÜGYINTÉZÉS LEÍRÁSA
AZ ÜGYTÍPUS MEGNEVEZÉSE:
Autóbuszos személyszállítást érintő panasz elbírálása
AZ ÜGY RÖVID LEÍRÁSA:
Az autóbuszos személyszállítást igénybe vevő vagy igénybe venni szándékozó személy (a továbbiakban: panaszos) panasszal élhet az autóbuszos hatóságnál, ha álláspontja szerint a személyszállító szolgáltató vagy a közlekedésszervező megsértette a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény 17. § (3) bekezdését. A panasz – személyesen, postai vagy elektronikus úton (hivatali kapu) – abban az esetben terjeszthető elő, ha a panaszos az autóbuszos személyszállító szolgáltató vagy a közlekedésszervező panaszkezelési eljárását igénybe vette, de az nem vezetett a panaszos számára kielégítő eredményre.
AZ ELJÁRÁS MEGINDÍTÁSÁHOZ JOGOSULTAK KÖRE:
Az autóbuszos személyszállítást igénybevevő vagy igénybe venni szándékozó személy.
A KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK CÍME:
Építési és Közlekedési Minisztérium, Közúti Közlekedési Ellenőrzési Főosztály (H-1066 Budapest, Teréz krt. 38, Telefon: +36 (1) 373-1479, Email: kkef@ekm.gov.hu;, Postacím: H-1442 Budapest Pf.: 89., Hivatali kapu: EKMKKEF, KRID: 569727330)
MILYEN DOKUMENTUMOKAT KELL BENYÚJTANI?
Panasz olyan beadvány benyújtásával tehető, amely tartalmazza a panaszos és a panaszolt személyszállító szolgáltató vagy közlekedésszervező azonosításához szükséges adatokat (szolgáltató vagy közlekedésszervező esetében minimálisan a cégnév, panaszos esetében minimálisan a név és a levelezési cím), a feltételezett jogsértés megjelölését, a feltételezett jogsértést megvalósító konkrét magatartás leírását, a feltételezett jogsértéssel kapcsolatos állításokat alátámasztó tényeket és bizonyítékokat. A szolgáltató vagy a közlekedésszervező panaszkezelési eljárásában hozott, az ügyet lezáró dokumentumot az autóbuszos hatóság részére a panasz mellékleteként be kell nyújtani.A panasz benyújtható az autóbuszos hatóság által rendszeresített, Panaszbejelentő lap autóbuszos utasjogi hatóság elnevezésű formanyomtatványon is.
AZ ELJÁRÁS KÖLTSÉGE:
Az eljárás illeték- és díjmentes.
ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ:
60 nap
JOGORVOSLAT:
Fővárosi Törvényszék – közigazgatási per
AZ ÜGYRE VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:
- az autóbusszal közlekedő utasok jogairól és a 2006/2004/EU rendelet módosításáról szóló 181/2011/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet (2011. február 16.)
- a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvény
- az autóbuszos személyszállítási szolgáltatásnak a 181/2011/EU rendeletben nem szabályozott részletes feltételeire, az abban foglaltak alóli mentességekre, az autóbuszos személyszállítási szolgáltatási feltételekre, valamint a közúti személyszállítási üzletszabályzatra vonatkozó szabályokról szóló 213/2012. (VII. 30.) Korm. rendelet