Repülőtéri infrastruktúrát érintő változások bejelentése - Léginavigációs és Repülőtéri Hatósági Főosztály
Repülőtéri infrastruktúrát érintő változások bejelentése
ÜGYINTÉZÉS LEÍRÁSA
AZ ÜGYTÍPUS MEGNEVEZÉSE:
Repülőtéri infrastruktúrát érintő változások bejelentése
AZ ÜGY RÖVID LEÍRÁSA:
A repülőtér-üzemeltetőnek a 216/2008/EK rendeletnek és a rendelet végrehajtási szabályainak értelmében előzetes jóváhagyást igénylő egyéb változtatások esetén kérnie kell és meg kell szereznie a hatóság jóváhagyását.
AZ ELJÁRÁS MEGINDÍTÁSÁHOZ JOGOSULTAK KÖRE:
Minden 139/2014/EU Rendelet alapján kiállított engedéllyel rendelkező repülőtér üzemeltető.
A KÉRELEM BENYÚJTÁSÁNAK CÍME:
Építési és Közlekedési Minisztérium, Léginavigációs és Repülőtéri Hatósági Főosztály (2220 Vecsés, Lincoln út 1. Quadrum Irodaház, Postacím: 1442 Budapest Pf.: 89., E-mail: lrfo@ekm.gov.hu, Hivatali kapu: EKMLRHF, KRID: 267787967)
MILYEN DOKUMENTUMOKAT KELL BENYÚJTANI?
A repülőtér üzemeltetőnek az „Infrastruktúra változtatás” bejelentőlapot a megfelelő mellékletekkel együtt be kell nyújtania a hatóság részére a kivitelezési munkálatok megkezdése előtt legalább 15 nappal.
AZ ELJÁRÁS KÖLTSÉGE:
Az eljárás díjmentes
ÜGYINTÉZÉSI HATÁRIDŐ:
15 nap
JOGORVOSLAT:
Fővárosi Törvényszék – közigazgatási per
AZ ÜGYRE VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOK:
- a repülőterekhez kapcsolódó követelményeknek és igazgatási eljárásoknak a 216/2008/EK európai parlamenti és tanácsi rendelet értelmében történő meghatározásáról a BIZOTTSÁG 139/2014/EU RENDELETE (2014. február 12.)
- az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL törvény
- a repülőtér létesítésének, fejlesztésének és megszüntetésének, valamint a leszállóhely létesítésének és megszüntetésének szabályairól szóló 159/2010. (V. 6.) Korm. rendelet
- a légiközlekedésről szóló 1995. évi XCVII. törvény végrehajtásáról szóló 141/1995. (XI. 30.) Korm. rendelet